AVAILABLE DATA IN POLISH LANGUAGE

Alda model biznesu

Model biznesu

ALDA S.A. to przedsiębiorstwo produkcyjno-handlowe, specjalizujące się w produkcji i sprzedaży artykułów gospodarstwa domowego. Spółka posiada ugruntowaną pozycję na rynku małego AGD (czajniki, naczynia żaroodporne, chlebaki, pokrywy i gałki, kosze, koszopopielnice, wieszaki). ALDA S.A. istnieje na polskim rynku od 1978r. Oferta firmy skierowana jest zarówno do klientów indywidualnych (gospodarstwa domowe), jak i masowych (hotele, lokale gastronomiczne). Odbiorcami produktów ALDA S.A. są głównie dystrybutorzy produktów gospodarstwa domowego, hurtownie AGD i mniejsze sklepy posiadające w swojej ofercie produkty AGD. Spółka generuje większość swoich przychodów na terenie Polski (ok. 90 proc.), pozostała część pochodzi ze sprzedaży eksportowej, głównie na rynku niemieckim. Dużym potencjałem ALDA S.A. są jej wykfalifikowani pracownicy. Zatrudnienie w Spółce w 2010r. wynosiło 178 osób.

Alda strategia rozwoju

Strategia rozwoju

  1. Umocnienie pozycji producenta nieelektrycznych artykułów gospodarstwa domowego poprzez:
    1. Rozszerzanie oferty produktowej poprzez wprowadzenie do sprzedaży nowych produktów – artykułów gospodarstwa domowego (zarówno produkowanych przez   
    2. Spółkę jak i pochodzących z importu);
    3. Aktywne rozszerzanie krajowych kanałów dystrybucji i zwiększanie liczby punktów handlowych produktów AGD, co przełoży się na dalszą dywersyfikację struktury odbiorców;
    4. Rozszerzanie swojej działalności oraz kanałów dystrybucji na rynki wschodnie, w  szczególności na rynki Ukrainy oraz Mołdawii;
  2. Rozszerzenie produkcji i sprzedaży w grupie „koszy na śmieci” poprzez rozwój produkcji dla rynku HoReCa (hotele, restauracje, catering) oraz koszopopielnic na specjalne zamówienie Klientów;
  3. Inwestycje w linię do produkcji stojaków choinkowych „Easy Fix” w celu zwiększenia możliwości produkcyjnych stojaków choinkowych;
  4. Pozyskiwanie nowych kontrahentów kooperacyjnych w zakresie realizacji przez Spółkę opracowania dokumentacji technicznej oraz produkcji zleconej na mało oraz średniogabarytowe wyroby stalowe lub aluminiowe;
  5. Inwestycje we własny park maszynowy – modernizacja i rozbudowana parku maszynowego głównie w celu zwiększania możliwości technologicznych i innowacyjnych Spółki.